Doaku untuk anakku

" Ya Allah peliharalah anak ini selama ia berada diatas muka bumi ini dan sihatkanlah dia, Engkaulah yang menyembuhkan, tidak ada penyembuhan selain penyembuhan-Mu, penyembuhan yang tidak meninggalkan penyakit. Ya Allah rupakanlah atau bentukkanlah dia dengan rupa yang baik, dan tetapkanlah ke dalam hatinya iman kepada Engkau dan kepada Rasul-Mu. Ya Allah, mudahkanlah perjalanan dalam kehidupannya,murahkanlah rezekinya.
Ya Allah jadikanlah dia sihat yang sempurna, berakal dan pandai, alim dan beramal. Ya Allah panjangkanlah umurnya, sihatkanlah badannya, dan baikkanlah akhlaknya, fasihkanlah lisannya, baguskanlah suaranya untuk membaca Al-Quran dan hadis dengan berkat Nabi Muhammad SAW, dan segala puji bagi Allah Tuhan semesta alam."
Pada 16.3.2012, adalah majlis sambut menantu atau kata nama lain majlis bertanding. aku dah bersiap pakai baju pengantin dari pagi lg iaitu ms kat kelantan lagi. make up pun dah pakai awal2 pagi lg.Lebih dari sepuluh kereta yg menghantar aku ke Terengganu. Bila dah nak sampai kat rumah my hubby, salah satu kereta mak cik aku pancit tayar. so, dah delay masa 1 jam kat situ. Kami berjanji nak dtg kul 11pg tapi disebabkn kejadian tu, rombongan kami datang kul 12 tgh hari.

Hantaran utuk majlis bertandang pun ada. Kami bawa 5 hantaran tetapi aku guna jer gubahan hantaran masa bertunang dl. Lgpun tak sempat masa nak gubah yg lain. Rupa-rupanya sebelah my hubby pun main ambik jer gubahan hantaran yg sblm ini. Semasa umi & abah nak balik ke Kelantan, aku tak nak lepaskan tgn umi. Perasaan masa tu , tak tau nak gmbarkan mcm mn. Mcm2 yg aku fikirkan, misalnya mcm mn nak masuk ke keluarga baru. perasaan takut + berdebar tu mmg ada kerana aku mmg tak knl family suamiku sblm ini.Tetapi Alhamdulillah, majlis segalanya berjalan lancar.

ketika nak berarak ke rumah pengantin lelaki



Pelamin utk bergambar
Kek kahwin







     






                                      


My MIL & my mom       
With my sister in law






                          

 
           
         
Majlis sambut menantu pada 16.3.2012 di Terengganu
 


Miss Zetty, Faz & Fiza dtg ke majlis kat Terengganu. Gembira dan terharu....
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...