Doaku untuk anakku

" Ya Allah peliharalah anak ini selama ia berada diatas muka bumi ini dan sihatkanlah dia, Engkaulah yang menyembuhkan, tidak ada penyembuhan selain penyembuhan-Mu, penyembuhan yang tidak meninggalkan penyakit. Ya Allah rupakanlah atau bentukkanlah dia dengan rupa yang baik, dan tetapkanlah ke dalam hatinya iman kepada Engkau dan kepada Rasul-Mu. Ya Allah, mudahkanlah perjalanan dalam kehidupannya,murahkanlah rezekinya.
Ya Allah jadikanlah dia sihat yang sempurna, berakal dan pandai, alim dan beramal. Ya Allah panjangkanlah umurnya, sihatkanlah badannya, dan baikkanlah akhlaknya, fasihkanlah lisannya, baguskanlah suaranya untuk membaca Al-Quran dan hadis dengan berkat Nabi Muhammad SAW, dan segala puji bagi Allah Tuhan semesta alam."
Hari ini keluar dengan hubby pergi cari barang nak buat muffin. kami pergi ke Chow Kit nak beli loyang muffin tapi tak jumpa yang dikehendaki. Loyang muffin ada tapi mahal dari Trumph (kedai tupperware yg dkt dgn umah ku). Dahlah cari kedai yg jual bahan2 nak buat kek tak jumpa...Aku pun berjalan2 lagi dengan my hubby sambil2 masuk ke kedai, tgk barang n survey harga. Mak cik kat Chow Kit bgtau kedai yg menjual bahan2 kek ad kat GM plaza. 

Aku pergi mencari kedai itu n jumpa...bila masuk jer kedai tu, mmg teruja sgt2 coz semua bahan2  nak buat kek n roti ad kat kedai ni.nak tepung aper, coloring ape, loyang ap, semuanya ada.bak kata aiman, macam-macam ada.dahlah harganya murah daripada kedai lain..kedai ini ada kat lorong Hj Taib.

                                       Inilah kedai kek ni...

Yang paling kelakar adalah reaksi suamiku.dia teruja sgt2 bila masuk kedai ini dan tgk barang2 kat sini. bak kata suamiku, ini kali pertama dia masuk kedai yang menjual bahan2 kek...aku gelakkan suamiku...sori yer bang coz ayg gelakkan abg..


                                    Suamiku yang kelakar...

Apabila sampai jer umah, aku terus pergi ke dapur dan menghidangkan makanan untuk suamiku....Ini di antara barang2 yang aku beli. Mlm ini aku nak bershopping lagi utk barang basah.

                      Inilah semua barang2 yang aku bli tadi...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...