Doaku untuk anakku

" Ya Allah peliharalah anak ini selama ia berada diatas muka bumi ini dan sihatkanlah dia, Engkaulah yang menyembuhkan, tidak ada penyembuhan selain penyembuhan-Mu, penyembuhan yang tidak meninggalkan penyakit. Ya Allah rupakanlah atau bentukkanlah dia dengan rupa yang baik, dan tetapkanlah ke dalam hatinya iman kepada Engkau dan kepada Rasul-Mu. Ya Allah, mudahkanlah perjalanan dalam kehidupannya,murahkanlah rezekinya.
Ya Allah jadikanlah dia sihat yang sempurna, berakal dan pandai, alim dan beramal. Ya Allah panjangkanlah umurnya, sihatkanlah badannya, dan baikkanlah akhlaknya, fasihkanlah lisannya, baguskanlah suaranya untuk membaca Al-Quran dan hadis dengan berkat Nabi Muhammad SAW, dan segala puji bagi Allah Tuhan semesta alam."
Pagi ni terasa nak makan kuih  cek mek...ni gara2 dengar cerita syami lah ni...terkebetulan ubi keledek rebus semalam ada lebih lagi...so, menyenangkanlah keje aku..lgpun kat kl ni ssh sgt nak jumpa kuih yg kena selera aku...kuih yg kat kelantan jgak yg sedap n kena selera..bila teringin nak mkn, kenalah buat sendiri...So, aku pun tumbuk lah ubi keledak yg dah direbus tu...pastu masukkan tepung gandum n telur..

Lps tu, gaul dgn tgn sehingga sebati..bentukkan bulat2, bila nak goreng, br masukkan gula dan betukkan agar jadi bujur.simplekan nak buat...sbnrnya membuat kuih ni senang jer cuma kena rajin jer...kl dah rajin skit, blh lah mkn.....kl nak tunggu org yg buatkan, alamaknya mmg tak mknlah....kl bujang dl, terasa nak mkn ape, order jer kat umi..umi masak mmg the best,,skrang dah kahwin, segalanya buat sendiri..kl tak tahu, telefon umi n tanya resepi..tulislah dlm sebuah buku.....



Jeng2x, inilah hasil cek mek molek hasil buatanku. Aku pun tak tahu my hubby pernah makan ke tak...kita tgklah nanti my hubby mkn ke tk...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...