Doaku untuk anakku

" Ya Allah peliharalah anak ini selama ia berada diatas muka bumi ini dan sihatkanlah dia, Engkaulah yang menyembuhkan, tidak ada penyembuhan selain penyembuhan-Mu, penyembuhan yang tidak meninggalkan penyakit. Ya Allah rupakanlah atau bentukkanlah dia dengan rupa yang baik, dan tetapkanlah ke dalam hatinya iman kepada Engkau dan kepada Rasul-Mu. Ya Allah, mudahkanlah perjalanan dalam kehidupannya,murahkanlah rezekinya.
Ya Allah jadikanlah dia sihat yang sempurna, berakal dan pandai, alim dan beramal. Ya Allah panjangkanlah umurnya, sihatkanlah badannya, dan baikkanlah akhlaknya, fasihkanlah lisannya, baguskanlah suaranya untuk membaca Al-Quran dan hadis dengan berkat Nabi Muhammad SAW, dan segala puji bagi Allah Tuhan semesta alam."
Minggu ini dah 33 weeks, perutku makin membesar...Alhamdulillah, barangan baby semuanya hampir lengkap.Dah semakin dekat dengan due date...baby keluarlah bila mama dah hbs mengajar yer syg....nanti kesianlah kat student kl tak sempat nak hbskan modul...So, hari ini aku nak update barangan baby yang baru jer dibeli....firstly ialah nasal aspirator, cool fever and washable nursing pad jenama fiffy. 

Nasal aspirator sgt2 penting ketika anak selsema n cool fever amat penting apabila baby terkena demam panas. Antibodi baby belum cukup kuat, jadi bila baby demam panas kena cepat2 beli cool fever n bwk pergi hospital.....Kl tidak, keadaan akan bertambah teruk. Ketiga-tiga barang ni aku bli dkt dgn Giant.


Semasa balik Kelantan untuk cuti Tahun Baru Cina, aku pun ambik peluang pergi ke Pasar Pasir Mas untuk survey Tilam kekabu baby...Mmg kami langsung tak beli lagi ape2 tilam untuk baby. Just survey kat internet jer dl..Aku n hubby pun tgk satu set bakul + satu set tilam kekabu baby kat sana..mmg murah sgt2...terus kami ambik n bayar. Kami jgak dapat harga yang murah untuk kelambu baby krn beli ditempat yg sama. so mintaklah dikurangkan harga...

 Harga satu set bakul + set tilam kekabu ini ialah RM 150...sgt2 berbaloikan??lepas tawar menawar dapatlah RM145..yg ni kami tinggalkan kat kelantan sbb nati aku akan berpantang kat kg jgak.

 Kelambu baby ini pun dapat harga yang murah dari harga RM21, dapatlah RM15..Berbaloi2....


 Bantal karipap ini pun aku ambik sebab harganya RM5 jer...

Mama yg terover excited beli beg angry bird ni....mama beli untuk baby tapi buat sementara mesti papa yg kena pakai beg ni bila kita pergi berjalan nanti....harganya RM14 sahaja...

Bila kami balik ke KL, rupa-rupanya ummi (mak mertua) pun belikan tilam untuk baby...murahnya rezeki anak mama ni...Ummi beli 2 set tilam..satu set tilam kekabu dan satu set lagi tilam bear. Yang 2 set tilam ini aku akan gunakan dekat KL...tak perlu susah2 angkut tilam dr kelantan ke kl. Tenx yer ummi sponsorkan 2 set tilam ni...

 Set tilam bear  & set tilam kekabu...mmg kami merancang nak beli jgak set tilam bear ni tapi holdkan dl...tup2 ummi dah belikan....

Sebelum inikan aku confius samada nak beli atau nak upah jahit untuk barut...sepatutnya barut baby lah item yang paling penting disediakan tapi aku plak last minute barulah ada barut baby n barut mama...Aku suruh mak cik aku kat kg yg jahitkan....10 helai barut baby n 2 helai barut mama dah siap dijahit...bila dtg kl, ummi pun upah org jahitkan barut baby n barut mama, so total barut baby ialah 19helai n barut aku plak 4 helai...mmg blh ikat untuk seluruh badan baby....hahaha, mmg banyak sgt2....

 Inilah barut baby ku....


Yang ini pulak barut mama

So, sekarang yang masih tak cukup lagi adalah barangan mama..mama tgh mencari set bersalin yang sesuai dan breast pump...yang lain alhamdulillah dah ada semuanya...kalau ada duit lebih, blh lah beli terus stroller. Kl tak, tunggu baby lahir dl lah yr. Bouncer plak aku pinjam dengan k.are, sepupuku..kerana baby hanya akan guna bouncer dalam waktu berpantang tu jer....untuk play pen plak, mmg aku tak nak beli pun kerana memikir nak ltk kat ruangan mana... 

Tetapi dah rezeki baby, mak cik sebelah husband bagi baby cot yang tak pernah guna pun sejak beli lagi..baby cot tu mmg eloklah lagi...siap skali dgn tilam kekabu lagi. Cuma aku akan upah jahit sarung tilam yg barulah krn sarungnya dah lama.

Mmg besar baby cot ni....




Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...